Zondag 7 September - Marine Dune Day

7 september 2008 - Swakopmund, Namibië

Vandaag moesten we weer redelijk op tijd op (de klok is hier verzet vanacht ... een uur vooruit naar Zuid-Afrikaanse tijd ... Nu lopen we weer exact gelijk met Nederland maar haden we dus een uurtje verlies).

Vandaag gaan we op Mola Mola safari: een Marine Dune day. 's Ochtends op de boot en 's middags 4x4 door de woestijn. Omdat we hier aan de kust zitten is het een stuk kouder dan in het binnenland en moeten we dus onze truien aan... Dat was even een tegenvaller ... De boottocht was ontzettend gaaf: we hebben pelikanen, Cap Fur Seals, 2 soorten dolfijnen  en meeuwen (jaja die hebben ze hier ook) gezien. We hadden Saddam en Google aan boord, die sprongen precies langs Rutger op de boot (ik heb hem nog nooit zo snel zien rennen van de achterkant naar de voorkant van de boot :) ). Wat een ontzettend grote beesten! En dan was Google pas 1 jaar, maar Saddam was al 8!

Nadat we weer aan land waren gegaan zijn we in onze 4x4 gestapt bij Wally, onze gids. We hebben een stuk door de duinen gereden (net een achtbaan! We hebben met die auto wel op ongeveer 75 graden gestaan om naar beneden te rijden!) zijn we gaan lunchen, midden in de duinen! We kregen als voorgerecht oesters: niet heel slecht maar we zouden ze niet in een restaurant bestellen ... Ze lijken nergens op, vooral wit en slijmerig ... Als hoofdgerecht hadden we van alles wat: calamri, loempia's, salade en champagne (uit Zuid-Afrika welliswaar ;) ). Daarna zijn we doorgereden naar het uitzichtspunt over Sandwich Harbour, vroeger een nederzetting van de kolonisten, nu een grote broedplaats voor vogels. Na nog een stuk achtbaan geweld door de uitgestrekte duinen :) zijn we richting de zoutvlaktes en de flamingo's gereden om hier nog weat foro's te schieten.

Na een lange dag (het duurde van 9 tot 5) zijn we naar het internetcafe gegaan om al onze verhalen aan jullie te vertellen (behalve deze dan) en zijn we gaan eten bij een restaurantje hier: nu weer een beetje "Europees" eten.

Na een goede nachtrust hebben we vanmorgen uitgeslapen en zijn we vanmorgen geld gaan halen: een hele opgave omdat ze hier alleen het Visa systeem kennen ... Mastercard en onze Meastro cards zijn dus redelijk onbruikbaar :( maar het is gelukt en we kunnen weer even vooruit! We gaan nu zo weer onderweg naar onze volgende bestemming en hopen over een aantal dagen onze weblog weer te kunnen updaten!

Groetjes vanuit Namibie!

Cathelijne, Rutger, Antoon en Francine

1. Wilma Snuverink:
    8 september 2008
    Graag had ik Rutger zijn gezicht gezien toen er plotseling een groot beest langs hem opdook! kus. ikke.
  2. Manuella:
    13 september 2008
    Leuk hoor om al jullie reisverhalen te lezen! Ben heel benieuwd naar jullie verdere avonturen...

groet,
    Manuella