Van Amsterdam naar Cairo

8 maart 2009 - Cairo, Egypte

Na een beetje stress vanmorgen, er moest zoals altijd met reizen nog teveel gedaan worden in te korte tijd, waren we om 9:40 dan toch echt op weg naar Geldrop. Via pap en mam zijn we, door de regen, vertrokken naar het station. Goed en wel daar was daar het eerste probleem: Stefanie was haar OV vergeten terwijl mama al treinkaartjes met korting had aangeschaft ... Gelukkig hadden we behulpzame conducteurs en konden we naar aanschaf van een voordeelurenkaart (die nu in de aanbieding was en dus goedkoop en een goed alternatief) alsnog doorreizen op onze aangeschaft treinkaartjes naar Amsterdam Schiphol. Na een verder probleemloze treinreis stonden we om 12:15 op Schiphol. We kondedn direct inchecken en hadden we nog de tijd om, onze inmiddels geliefde (nouja, van een aantal onder ons) Starbucks. Hierna zijn we door de douane gegaan, hebben we nog even in de winkels rondgekeken (en alvast een onderwatercamera aangeschaft voor het snorkelen) en zijn naar de gate gelopen. We konden bijna direct door de controle (papa ging af en moest zijn schoenen uit, en dit was niet de laatste keer). Uiteinedlijk vertrokken we iets voor tijd richting Cairo. Na een rustige vlucht van ruim 4 uur zijn we aangekomen op Cairo International Airport waar Achmed van Djed Reizen ons keurig op stond te wachten. Omdat we van hem meteen ons visum kregen konden we in de korte rij aansluiten (wat een hoop tijd scheelde) en konden we snlweg met ons eigen geairconditioned busje met groot Djed Reizen op de zijkant (hier hebben we ook de dagen in Cairo mee rondgereden dus erg goed geregeld!). We zijn om 22:15 Egtische tijd in ons hotel gearriveerd (onze kamer en die van Stef hebben een marmeren trap!). We zijn na een drankje vlug gaan slapen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. A. Bellini:
    26 september 2011
    Egypte staat eindelijk op mijn programma voor de komende herfstvakantie...ik lees dus alle online reiservaringen naar Egypte die ik kan vinden. Leuk dat jullie dit allemaal opschreven zo heb je mensen als ik toch een beetje een idee gegeven hoe het er allemaal aan toegaat.
  2. Almo de Rate:
    21 oktober 2011
    Haha, dit klinkt als een real life versie van Jan, Jans en de kinderen naar Egypte. Gezellig!