Zaterdag 6 September - Swakopmund

6 september 2008 - Swakopmund, Namibië

Nadat we eindelijk een keer konden uitslapen (we waren toch weer vroeg wakker maar toch) gingen we vandaag naar Swakopmund. Nadat we via Walvis Bay naar Swakopmund zijn gereden en onze koffers bij ons hotel hadden afgezet zijn we de Welwitchia drive gaan rijden. Er komen was een ontzettend probleem: niemand waar we het aan vroegen wist eigenlijk waar het startpunt was ... We hebben dus wel 3 kwartier gezocht naar het startpunt ... Ontzettend frusterend ... Eenmaal daar aangekomen konden we gaan rijden ... Er waren 13 "beacons" waarbij we eerste 2 al meteen per ongeluk voorbij reden ... Bij de derde stopten we: hier moesten de Lichen velden liggen .. 1 klein probleem: lichen moesten klein zijn en we hadden geen idee waar we naar op zoek waren. Na een half uur hebben we ze eindelijk gevonden (en ze vielen wel een beetje tegen ... Maar vooruit). De volgende stop was een uitzicht over de vallei van de Swakop rivier, net een maanlandschap. Heel apart! Verderop een Zuid afrikaans kamp uit WO I, dit bleken alleen verroeste rupsbanden te zijn ... Een beetje overdreven in de beschrijving dus ... HEt hoogtepunt van de drive was een van de oudst bekende Welwitchia's: 1500 jaar oud! Een ontzettend groot gevaarte en 1 van de zeldzaamste planten ter wereld: ze groeien alleen hier en in Angola!

We hebben in het restaurant van het hotel gegeten. Rutger, Francine en ik hadden alledrie hetzelfde: een combinatie van struisvogel (smaakt heel goed!), krokodil (ziet eruit als kip maar smaakt naar vis, beetje bah) en Oryx (lekker). Hierna zijn we naarbed gegaan.

1. Stefanie:
    7 september 2008
    hej daar in het verre zuiden!
    Wat een super toffe verhalen! En wat een dieren... ik ben jaloers.
    Maak maar veel foto's en snel een nieuw berichtje plaatsen he!
    Groetjes aan iedereen daar,
    x stef
  2. Wilma Snuverink:
    7 september 2008
    Terwijl ik naar jullie foto's kijk, zie ik de laatste foto van Zweden in de kantlijn staan (met sneeuw). Een wereld van verschil!
    Wat is het toch weer mooi op jullie reis. Hetzelfde als de foto's vanuit Chili, lijkt het allemaal weer zo onwezenlijk. Geweldig!! De hotelkamers zien er overigens ook wel top uit zeg en jullie dinertjes zijn zeer bijzonder. Geniet ervan.
    dikke kus, wij.
  3. tante jeanne:
    7 september 2008
    Nou nou, al weer op vakantie. Ik kanhe allemaal niet meer bijhouden. Geniet er van. Wat een leuke reisblogger zeg. En mooie fotos. De groeten ook aan de oudrs van Rutger en ik verheug me al op mer nieuws. Liefs Tante Jeanne
  4. Lonneke:
    Hey luitjes,

Deze vakantie ziet er weer super goed uit!! Nog super veel plezier met zijn viertjes!

xxx
    Wij
  5. mama:
    8 september 2008
    Wat een mooie fotos, en dan het landschap daar ,schitterend!
    We zijn weer erg benieuwd naar de volgende verhalen en fotos. Groetjes aan allemaal en veel plezier!

Ton en Saskia