Maandag 8 september - Weinig bijzonders ...

8 september 2008 - Uis, Namibië

Vandaag hebben we in de ochtend het internet volgeschreven (en geprobeerd een filmpje te uploaden, maar dat is mis gegaan), onze band laten maken (er zat een grote pin in :( ) en drinken ingeslagen. We moesten vandaag naar Uis, dat bij de Brandberg ligt. Dit is de grootste berg van Namibie! Wel 2500 meter (wel een beetje mager met wat we in Chili hebben gehad ...). We zaten daar ineen lodge waar we met de auto van het zwembad naar onze slaapplaatse moesten: er liepen zo af en toe woestijn olifanten over het terrein van de lodge naar de rivier en die wil je niet te voet tegenkomen ... Ook hadden ze hier nog iets anders leuks: een redelijk tamme springbok maar ook een heel tam stokstaartje! We hebben hem/haar Harry gedoopt :) Harry liep de hele dag op het terrein te zoeken naar torretjes en was voor niemand bang (hij jaagde de hoenen van het terrein af!).

We hebben de midag aan het zwembad gezeten en spelletjes gedaan (het nieuwe, en erg leuke, wormenspel). Bij het avondeten kwam Harry ineens bij mijn been staat: hij wilde opgetild worden en niet veel later lag hij zelfs te slapen op mijn schoot! Ik heb dus een beetje vreemd gegeten, omdat ik mijn stoel dus niet meer kon aangeschoven ... Na een goede maaltijd zijn we naar bedje gegaan, want 's morgens zouden we op zoek gaan naar de woestijn olifant!