Muscat & Furaijah

10 maart 2011 - al-Fujayrah, Verenigde Arabische Emiraten

Hoi allemaal!

Hierbij weer een stukje vanaf de boot!

Gisteren waren we nog een dag in Oman. Stefanie en Cathelijne hadden besloten om nog naar de moskee van Muscat en de vismarkt te gaan, en zij waren de enigen, de rest besloot uit te slapen. Wij hebben de taxi gepakt en zijn bij de moskee afgezet. Dit was de eerste keer dat we echt een hoofddoek en lange kleren aanmoesten (de tacichauffeur was daar ook erg streng op! :) ). In deze moskee kunnen 20.000 personen in een keer en hier hangt de grootste kroonluchter ter wereld! Deze wordt 1 keer per week schoongemaakt door 5-6 personen ...  We hebben daar zo'n uur rondgelopen, een erg mooie moskee, het geheel was er goed op elkaar afgestemd, het zag er totaal niet "overdone" uit, hoewel er toch veel bewerkte stukken in zaten. Hierna zijn we nog even naar de vismarkt geweest vlakbij het schip. We moesten op tijd terug ijn want om 1 uur gingen we alweer onderweg naar Furaijah. De rest van de dag hebben we dan ook in de zon doorgebracht op het zonnendek.

Vandaag zijn we wezen snorkelen! Er was in Furaijah weinig te doen (de stad zelf zag er ook niet bepaald aantrekkelijk uit) dus we hadden vanuit NL al een tour geregeld. Keurig op tijd stonden ze op ons te wachten en werden we naar de duikschool gebracht. Daar werden we allemaal in wetsuit gehesen en kregen we snorkelspullen mee. Het was erg leuk (ook erg koud :) ) en zelfs omi heeft even in het water gelegen. Mooi op tijd waren we terug op de boot omdat we onderweg gingen naar Abu Dhabi. Momenteel hebben we net gegeten en kunnen we ook eindelijk de foto's uploaden (dank je Rutger!! :) )

Groetjes van allemaal!

Cathelijne

1. edwin en liny:
    10 maart 2011
    Leuke foto's van die vissen in het water... Knap hoor omi, mee gaan snorkelen! Wensen jullie weer een fijne dag morgen.
    Groetjes aan iedereen.
    (o)Edwin en (t)Liny
  2. tante jeanne:
    10 maart 2011
    Wat een leuke reis zeg. Ja, het "zeilhotel" heb ik veel over gehoord. Een kollega van mij in Berg Hansen heeft daar ook gewoond. En jullie kunnen trots zijn op zo'n sportieve omi. Goed gedaan hoor!! En leuke foto's. Cathelijne, jij kunt wel met dat sjaaltje blijven lopen. Het past echt bij jou. '
    Nog heel veel plezier! Groetjes van tante Jeanne.
  3. Wilma Snuverink:
    Ha reizigers,
    Wat hebben jullie weer veel mooie dingen gezien zeg. Al die gebouwen die uitgevoerd zijn in wit. Heel bijzonder. Wel stoer van omi hoor, zo in het water in wetsuit. Wie had dat kunnen bedenken! Gezellig al die foto's! Hele fijne dag weer morgen.
    Dikke kus,
    wij
  4. Wils Vreeswijk:
    13 maart 2011
    He dames,
    Ik heb net alle berichten en gelezen en foto's gezien. Geweldig zeg! Wat zal omi hebben genoten en jullie niet minder. Wat knap dat er nog tijd was om een verslag van alles te maken. Maar voor de achterblijvers natuurlijk helemaal geweldig. En nu zijn jullie weer in Nederland. Fijn dat alles zo goed gegaan is. Succes met het oppakken van het dagelijks gebeuren. Groetjes Wils