Vrijdag 5 September – Naar Namib Desert Lodge

5 september 2008 - Sossusvlei, Namibië

Vanochtend weer vroeg op (5 uur…): we gingen naar de Sossusvlei en de Doodsvlei. Omdat dit midden in de woestijn ligt wordt aangeraden daar op tijd te zijn ivm de temperatuur. Na een rit van een uur kwamen we aan bij de poort. Vanuit daar was het nog een stukje, 65 km! Voor on seen hele afstand, maar voor Namibische begrippen een peulenschil … We kwamen langs de bekende rode duinen (Er zit daar veel metaal in de grond dat roest, vandaar de rode kleur) en de droogstaande rivieren. Na een eindje rijden mochten we voor de eerste keer echt gebruik maken van onze 4x4: het laatste stuk van de route (4 km) moest te voet of met een 4x4 afgelegd worden. Rutger en Antoon hebben zich weer even helemaal kind kunnen voelen J Bij de Sossusvlei en de Doodsvlei (deze liggen aan elkaar) zijn we een duin opgelopen (wat zwaar was dat en dan was het pas 8 uur ‘s ochtends…). We hadden daar een ontzettend mooi uitzicht van boven! Maar als je erop klimt moet je e rook weer af: Rutger en ik zijn er heel snel afgerend / gesprongen! Beneden hebben we een aantal onzettend mooie foto’s kunnen maken van de verlatenheid en doodsheid van het gebied.

Hierna zijn we doorgereden naar onze volgende lodge: de Namib Desert Lodge. Weer een ontzettend mooie lodge! Echt als uit een boekje! Hier konden we wel een avond drive doen. Ze hebben hier amper dieren, maar wel een ontzettend mooi landschap inclusief zonsondergang, waar we dan ook weer veel foto’s van hebben. Hier kregen Gin Tonic bij geserveerd, dus dat ging weer goed! Gelukkig hoefde we niet zelf te terug te rijden!

Bij het eten kregen we hier ook weer Oryx (het wordt een gewoonte!) en hierna hebben we van onze welverdiende nachtrust genoten!