Donderdag 4 September – Naar Hammerstein

4 september 2008 - Sossusvlei, Namibië

Vanmorgen waren we al vroeg uit de veren: we konden gisteren niet meer mee, maar vanmorgen wel! Omdat de dieren het meest actief zijn bij zonsopgang en zonsondergang, moeten we om 6 uur ‘s ochtends al klaar staan. Maar gelukkig was het niet voor niets, we hebben heel veel beesten gezien: sprinbokken, oryx, blue wildebeest, red hartebeest, eland (ja blijkbaar hebben ze die hier ook, hoewel ze er wel anders uitzien), kudu’s, steenbok, zebra’s en stuisvogels. Een hele hoop nieuwe dus die we normal alleen in de dierentuin zien!

Nadat we terugkwamen hebben we ontbeten en de auto ingepakt voor de volgende reis, naar Hammerstein lodge. We zijn weer door eindeloze vlaktes gereden om daar te komen, weer ergens achteraf. Hier hadden ze iets specials: “tamme” cheetas! Omdat nog niet iedereen er was die ‘s avonds in die lodge zou slapen (om de “cheetah tour te doen) hebben we eerst nog even gerelaxed bij het zwembad.

Om 4 uur was het zover: we gingen op cheetah tour. Eerst gingen we langs de andere dieren die ze daar hadden: het luipaard Lisa, een cherval en 2 andere cheetas (wat ouder en niet meer echt tam). Hans de mountain zebra hebben we niet gezien … Als laatste te hoogtepunt: we gingen de kooi in bij de tamme cheeta’s. Daar konden we bij de cheeta’s gaan zitten en ze aaien. Hierbij likte ze aan je had en spinde ze als een huiskat J Wat een ontzettend toffe ervaring was dit om zo dicht bij die beesten te zijn.

Na het eten daar (inclusief kudu deze keer) hebben we “geremd” (gekaart dus, het spelletje van oma Steenbakkers), onze eerste "Springbok" gedronken en zijn naar bed gegaan.