Torres del Paine - dag 1

14 november 2007 - Puerto Natales, Chili

Hier een berichtje uit Torres del Paine, het grote natuurgebied onderin Chili! Zelfs hier blijken ze internet te hebben, terwijl we echt redelijk in de middle of nowhere zitten: je kunt hier alleen per boot of lopend komen.

Nadat we vanmorgen vroeg op moesten, we moesten om half 8 klaarstaan voor de bus die ons naar het park zou brengen, zijn we uiteindelijk om 8 uur vertrokken met de bus. De reis duurde uiteindelijk ruim 2 uur, en de bus heeft ons bij de boot afgezet. Na een wandeling naar een waterval in de buurt oimdat we nog 1,5 uur op de boot moesten wachten, hebben we om 12 uur de boot naar de overkant gepakt! Hier aangekomen hebben we onze spullen in de tent gelegd. We slapen samen in een tent omdat als je binnen slaapt je apart moet slapen. Het ziet er tot op dit moment redelijk koud uit maar we zullen zien vannacht. De mensen hier zeggen dat de slaapzakken wel warm zijn ...

We hebben vandaag al 4 uur gelopen: naar gletser Grey. Dat bleek een hoogteverschil te zijn van bijna 500 meter dus het was redelijk doorzetten maar het uitzicht was geweldig ... Het warne onze eerste echte ijsbergen en het uiteinde van een gletser! Na de tocht terug bleek toch dat het voor ons allebei nogal vermoeiend was :) we kunnen dadelijk om half 8 eten en ik denk dat we dan onder de wol kruipen om morgen op tijd te kunnen vertrekken.

We kunnen geen foto´s posten want we hebben geen kabeltje bij dus die houden jullie nog te goed!