De tempels van Luxor

16 maart 2009 - Luxor, Egypte

Deze morgen werden we om half 10 opgehaald, we konden dus uitslapen, en werden we naar Luxor gebracht met een busje. Nadat we ingecheckt hebben in het hotel begon om half 12 de tour naar Karnak tempel en Luxor tempel met een vrouwelijke gids! Heel aardig en weer erg goed. Nadat we rondlopen hebben bij Karnak tempel, de tempel met de grootste oppervlakte van Egypte, 60 hectaren!, en de hoogste obelisk (de grootste zou eigenlijk de onvoltooide obelisk zijn, maar die is, zoals de naam al doet vermoeden, nooit afgemaakt), bleek dat mama zich niet lekker voelde (er heerste al een paar dagen een gripje in de gelederen, bijna iedereen is ziek geweest). Zij is daarom samen met papa terug gegaan naar het hotel. De kinderen zijn daarna nog doorgegaan naar Luxor tempel met de gids en hebben daar nog rondgelopen. Ook hebben de het begin/einde van de avenue met de sfinxen gezien, die vroeger Luxor en Karnak tempel verbond met een een 3,5 km lange straat. Op het moment zijn ze ook weer bezig deze bloot te leggen. 's Avonds zijn we naar Luxor Museum gegaan, waar een aantal hele mooie beelden lagen en zelfs 2 mummies van koningen! Die hebben we dus ook maar weer mooi gezien! :) Hierna zijn Cathelijne en Rutger bij de Mac gaan eten (ze hebben hier een Big Mc Chicken) en de rest bij het Italiaanse restaurant in het hotel. Hierna is iedereen op tijd gaan slapen: we moesten weer om 6:15 klaarstaan!

1. tante jeanne:
    18 maart 2009
    Nou, duwde op de verkeerde knop! Hoop dat je weer opgeknapt bent, Wilma. En nou de laatste dagen echt goed voor je zelf zorgen en relaxen.

Maak er nog maar een paar fijne dagen van. eN NOG EEN DIKKE VERJAARDAGSKUS