Singapore naar Nieuw Zeeland

20 november 2009 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hee allemaal!

De laatste dag in Singapore ... Vandaag hebben we een nieuwe poging gedaan voor de botanic gardens: deze keer is het wel gelukt! We hebben daar een paar uur rondgelopen en leuke foto's gemaakt met onze macrolens (van beestjes :) ). Toen we daarna even terug gingen naar het hotel om te douchen en te zwemmen, begon het weer te regenen ... Dit terijl we eigenlijk in het reuzenrad wilde. Dat ging dus mooi niet door. Na de lunch zijn we daarom naar de "Battle Box" gegaan: hier zat het hoofdkwartier van de Engelsen tijdens WO II. Op 15 februari 1942 is dit ingenomen door de Japanners. Erg interessant omdat we nu ook iets weten van de oorlog aan de andere kant van de wereld in Azie.

Hierna zijn we weer teruggegaan naar het hotel, even gedoucht, iets gedronken en toen onderweg naar het vliegveld voor de vlucht naar Christchurch. Na een niet zo'n rustige vlucht kwamen we na ruim 9 uur aan in Nieuw-Zeeland, met weer 5 uur extra tijdsverschil. Het is hier nu precies 12 uur later dan in Nederland. Bij aankomst moesten we van alles door de douane laten checken: je mag hier geen etenswaren mee het land innemen, ze zijn namelijk erg bang dat ziektes vanuit het vasteland naar dit eiland komen. Onze schoenen werden daarom gedesinfecteerd en een hond zocht naar etenswaren (dit ipv een drugshond :) ). Na de douane stond er al iemand van het camperveruurbedrijf te wachten om ons onze camper te overhandingen! Na een uitgebreide uitleg konden we eindelijk op weg. Na een gesprek met een Nieuw-Zeelander in het vliegtuig hebben we onze route iets aangepast, hoewel de hoofdlijne hetzelfde blijven. Ook hebben we besloten om vandaag niet in Christchurch te blijven, maar meteen door te rijden naar het zuiden. Daarom zitten we nu in Rakaia en gaan morgen verder naar het zuiden. We houden jullie op de hoogte!

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

1. Mama Francine:
    20 november 2009
    Hoy Rutger Cathelijne

Sorry dat ik niet eerder gemailt heb fijn dat je nu op weg bent naar plaats van bestemming ben inmiddels thuis en voel me goed
    Liefs mama en papa. tot hoorens

y Rutger en Cathelijne