Tweede en derde dag NZ

22 november 2009 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Hee allemaal!

Hier weer een update vanuit Nieuw-Zeeland! We hebben inmiddels weer vanalles gezien dus tijd voor een update :) Vanuit de vorige overnachtingsplaats zijn we doorgereden naar Rangitata om daar af te slaan naar het binnenland. Via Geraldine en Fairlie zijn we langs Lake Tekapo en Lake Pukaki gereden. Hier hebben we besloten om naar Mount Cook te rijden. Het waaide ontzettend hard, maar dit heeft ons er niet van weerhouden om toch daar te blijven slapen. Mount Cook was niet echt zichtbaar, maar volgens de weerberichten zou het beter worden. En inderdaad, de volgende morgen hebben we een trail gelopen daar en rond 11 uur zag je Mount Cook (de hoogste berg van NZ) goed liggen! Na het lopen zijn we weer via dezelfde weg terug gereden (er is geen andere) en hebben onderweg een eitje gegeten als lunch :) Via Twizel (de plaats waar de grootste veldslag uit Lord of the Rings heeft plaatsgevonden) zijn we aangekomen in Oamaru, waar we gisteravond de pinguins bezocht hebben, DE bezienswaardigheid van het dorp. Ze hebben 2 soorten: de geeloog pinguin (de zeldzaamste ter wereld) en de blauwe. Toen we bij de geelogen aankwamen dachten we dat we pech zouden hebben: we zagen ze alleen ver weg op het strand. Maar toen balloeristen weg waren, kwam er zomaar 1 op nog geen meter afstand voorbij lopen! We hebben dus hele leuke filmpjes en foto's kunnen maken. Daarna door naar de blauwe pinguins, die komen later aan land. Er zit hier een grote kolonie, maar die kun je alleen bezoeken als je 11 euro pp betaald. Dat ging ons iets te ver, maar we hadden vernomen dat er  ook een aantal over de parkerplaats ouden komen lopen... Dus daar hebben we op gegokt en idd, toen we er een klein half uurtje stonden kwamen de eersten de kade opgelopen! We hebben er dus uiteindelijk best veel gezien. Na een rustig nachtje gaan we vandaag richting Dunedin en Te Anau! Het weer ziet er iig weer goed uit vandaag!

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

1. Zeno:
    23 november 2009
    Geweldige foto's!! Jezuz wat is het daar mooi zeg.

By the way

Super Mario Wii Rules it is the master!