De piramides!

10 maart 2009 - Cairo, Egypte

Na een heel stuk betere nachtrust dan gister werden we weer om 9 uur in de lobby verwacht voor onze volgende dag: de piramides!

Na een korte rit, de piramides liggen immers practisch in Cairo, kwamen we aan bij de eerste en meteen de hoogste: de piramide van Cheops. Deze is 143 meter hoog. Een ontzettend immens bouwwerk! Volgens onze gids gewoon gebouwd door de Egyptenaren (en niet de aliens) en met de kennis die ze toen hadden (en niet met "voorkennis"). Aan de grote piramide hebben ongeveer 100.000 mensen gewerkt om deze te krijgen zoals deze nu is! Na een interresant uitleg en een fotomoment gingen we door naar de volgende piramide van Khefren. Deze is "maar" 136 meter, maar lijkt hoger doordat deze op een berg gebouwd is. Dit is ook de piramide waarvan de top nog intact is.

Na dit bezoek zijn we doorgereden naar de panorama, waar we een goed uitzicht hadden op de 3 piramides. Hier hebben we dan ook een aantal echte touristenfoto's gemaakt!

De volgende stop was lunch: een gezellig tentje vlakbij de steppiramide van Djoser. Hier kregen we een mix grill van schillende soorten vlees: kofta en kebab. Verder werd dit aangevuld met groente, brood en rijst.

De laatste stop van vandaag was het complex van Djoser. Hier staat de eerste piramide, de steppiramide, ontstaan uit een soort bouwlust van een intelligente engineer van koning Djoser. Verder stonden er een aantal tombes van Nobelen en van zijn vrouw.

Na een vermoeiende, en warme :), dag, zijn we nu in hotel. Rutger en ik gaan zo hier eten, de rest gaat Falafel eten met onze contactpersoon van Djed. Wij zijn te moe en gaan liever op tijd naar bed: morgen moesten we er om 4 uur uit om de vlucht naar Aswan te halen.

1. Zeno:
    12 maart 2009
    Hey Peoples

Dat heb ik helaas niet kunnen doen, het was voor ons echt alleen duiken (in de Rode zee). Ik ga zeker nog een keer terug voor de Piramides. (en de rest van de tijd ga ik duiken, hahaha)

Maar Vleut en Lijn, gaan jullie ook nog duiken? De rode zee behoort tot de top 10 van mooiste duikgebieden ter wereld! It is a must to dive there.

Trust me; DIVE!!!

Moet zeggen, jullie maken leuke foto's. Je begint er kijk op te krijgen Vleut.

Zeno
  2. Cobi Senders:
    12 maart 2009
    Hey hallo people-tjes from holland,

Ziet er allemaal geweldig uit daar bij jullie.
    Voor de warmte zou ik ook bij jullie willen zijn.
    En wat een bagage hebben jullie bij zeg......of waren dat jullie spullen niet in dat wagentje(foto verkeer Cairo) ;-) en Wilma ik wil alles horen over de waterpijp.
    Groetjes vanuit nat Brabant
    en geniet ze verder.
    Cobi Senders
  3. t. dini:
    15 maart 2009
    Hey there!
    tis zomaar stil hier in het Geldropse nu er zo`n grote uittocht heeft plaatsgevonden;
    fijn om te kunnen zien en lezen dat het allemaal goed gaat. Het ziet er allemaal netjes uit in Egypte, daar hou ik van! Lijkt me, dat jullie dat rustweekje aan het eind wel nodig zullen hebben.
    Wilma, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag; een fijne dag zul je wel hebben met al je geliefden om je heen. Geniet ze en tot mails. Liefs van ons. (o) Dave en (t) Dinixxxxxx