Van Cairo naar Aswan

11 maart 2009 - Aswan, Egypte

Vandaag moesten we vroeg ons bed uit, om 4 uur wel te verstaan ... We werden om 5 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan: we vliegen om 7:15 naar Aswan. Na een korte vlucht, zo'n 1 uur en 25 minuten, zijn we na een relaxte vlucht geland. Hier werden we opgewacht door onze nieuwe begeleider en onze gids: Abdullah (ik hoop echt dat ik alle namen van de personen goed schijf :) ). Omdat we zo vroeg aankwamen konden we nog niet in onze hotelkamer en zouden we meteen starten met het programma voor vandaag: een aantal tempels hier in de buurt die alleen per boot te bereiken waren. De eerste was eigenlijk een soort museum: er stonden dingen van de steentijd tot de inval van de Islamieten. Erg mooie dingen gezien en grappig dat ze het zo bij elkaar gezet hebben voor de touristen :)

De volgende stop was Philae eiland: een eiland met een grote tempel. In deze tempel hebben ook de Christenen gezeten waardoor de gezichten van alle beeld (op  kamer na) allemaal verwoest waren. Erg jammer want de tekeningen waren erg mooi! De gids weet veel te vertellen en kan zelfs een deel van de hyrogliefen lezen! Dat kunnen wij nu ook een heel klein beetje! (een heel erg klein beetje dan :) ). Na deze bezoekjes zijn we langs de hoge dam gereden die de veroorzaker is van het grootste kunstmatige meer in de Wereld: Lake Nasser.

Dit was onze laatste stop en gingen we richting hotel: hiervoor moesten we weer opde boot, ons hotel ligt namelijk op een eilandje! Het is wer een sjiek hotel met mooie zwembaden en mooie kamers. Er was de keuze voor en middagprogramma, mama, papa, Stef en Frans zijn naar een Nubisch dorp gegaan (De rest was te moe :) ). Dit was erg leuk! 's Avonds zijn zij, met Lon en Geert erbij, gaan eten in een Nubisch restaurant! Er leuk om te doen!

Vanavond konden we, na de oproep tot gebed door de moskee om de hoek :), slapen voor een erg korte nacht: om 2:30 staat de wekker :(