Pica -> Colchane

3 november 2007 - Colchane, Chili

Buenos dias!

Na 9 uurtjes slapen stondenwe op om ons klaar te maken voor een lange reis noord tot aan de grens van Bolivia en Peru. Even nog de laatste proviand inslaan in een klein winkeltje tegenover onze slaapplaats en extra benzine omdat we nu echt naarde middle of Nowhere gaan ... Spannend! Na 4 uurtjes woestijn gereden te hebben zijn we gestopt bij een mijnwerkersdorp uit circa 1880-1950. Het leek hier precies een stadje uit een Wild West film. Kreunende / piepende golfplaten en fluitende wind. Echt super gaaf, we hebben hier wel 2 tot 3 uur rondgelopen (zie foto´s).

Onze weg vervolgde verder richting Colchane. Met de Andes in zicht kwamen we bijna niemand meer tegen, heel bizar om urenlang in het niets te rijden. De enige dorpen die we passeerden waren over het algemeen verlaten. Sommige stukken lagen rond 5,5 km hoogte. Na een aantal uur kregen we 3 grote vulkanen in zicht en hiermee ook onze eindbestemming Colchane, gelegen op 4300 m op degrens van Bolivia. Het dorp kent circa 250 inwoners maar niemand kon ons vertellen waar onze slaapplaats was .. Echt raar :) Ergens achter een huisje hebben we dat toch ons ¨Hotel¨gevonden. Op wat verloren toeristen en bouwvakkers na waren wij dus een wat vreemde eend in de bijt. We konden ons heel moeilijk duidelijk maken maar het is uiteindelijk toch gelukt. Wat opzich toch wel weer cool is. We hebben gegeten bij het vrouwtje van het huis: echt Chileens namelijk Alpaca (Soort lama) wat wel lekker was!

We zijn om 9 uur gaan slapen want toen ging de stroom uit (die ging ook pas om 7 uur aan :) )

Groetjes!

Rutger en Cathelijne