Motorritje Dehradun - Mussoorie - Kempty Falls

13 december 2008 - Dehra Dun, India

Vanmiddag heb ben ik met de motor, die ik geleend heb van iemand van Koenig, op pad gegaan richting Mussoorie. Zoals alles hier was dat weer een hele uitdaging, neem de motor, deze schakelde precies andersom als ik gewend ben. Daarnaast rijden mensen hier links en dat is dan ook de enige verkeersregel die ze kennen, namelijk links rijden. Verkeersborden kom je dus ook niet tegen, wat erg vreemd is gezien het aan verkeersdeelnemers. Maar na een klein uur rijden was ik behoorlijk vertrouwd geraakt met de motor en het verkeer.

De weg naar Mussoorie is sprookjesachtig mooi. Ik ben dan ook erg vaak gestopt om van het uitzicht over de Basmati rijstvelden te genieten, deze rijstsoort komt ook uit dit gebied. Eenmaal aangekomen ben ik dan ook bij een restaurantje wat “fried rice” gaan eten om vervolgens verder te gaan naar Kempty Falls. Deze watervallen liggen zo’n 15 km en 300 slinger bochten verderop. Onderweg stop ik nog een paar keer om wat te drinken, de mensen vinden het allemaal maar raar zo’n Hollander op een motor door het drukke Indiase verkeer. Ik heb zelfs een keer moeten poseren voor een foto met een stel Indiase mensen. Grappig is dat toch wel, je hoeft je geen moment alleen te voelen je hebt overal zo een gesprek.

Eenmaal aangekomen in Kempty Falls was de zon al achter de bergen verdwenen. Toen ik op de klok keek was het al 16:00 en ik moest nog zo’n 40 km terug, aangezien ik geen werkend licht heb op de motor besluit ik meteen terug te gaan.Op de weg terug had ik nog twee lifters meegenomen een iemand naar Mussoorie waar ik bij hem thuis een kop koffie heb gedronken en een iemand naar Dehradun waarmee ik daar aangekomen heb gegeten. Echt helemaal geweldig hoe aardig en geïnteresseerd de mensen hier zijn!

Morgen ga ik met twee mensen hier uit het hotel naar een heilige plaats aan de Ganges ik ben benieuwd wat dat gaat worden.

Bedankt voor jullie berichtjes!!

PS: Dat gekke beest achter mijn bed is gelukkig niet zo groot als Roderik ;)

1. Wilma Snuverink:
    13 december 2008
    WPF certified! Well done!!
    Geweldig landschap daar zeg. Indrukwekkend.
    Veel toeristisch plezier de komende dagen.
    groetjes,
    Wilma
  2. Zeno:
    16 december 2008
    Vet maat. Met de motor in India, das wat anders als met de wallaro door Helmond, hahaha.

D foto's zijn zeer indrukwekkend.

Groeten Zeno