Horse riding ..

9 november 2007 - Cochamó, Chili

Na een gezellige avond met een spaans stelletje, wat ook in onze hosteria verbleef, heb ik Cathelijne over weten te halen om een dag mee te gaan paard rijden. ´s Ochtends na het ecologisch verantwoord, maar vooral erg lekker ontbijt kwam onze spaanstalige gids met 4 grote paarden aan zetten (de Spaanse mensen reden ook mee) .... de spanning steeg bij mijn ´kleine´ meisje :) .. en eigenlijk ook wel een beetje bij mij. Eenmaal bepakt en bezakt stegen we in de beugels om onze eerste meters te maken op de paarden uiteraard ´western style´, dus met de teugels in 1 hand. Dit is normaal in deze regio van Chili omdat er veel echte cowboys rond rijden.

De eerste meters waren gelijk door een snel stromende rivier en stijl bergop, echt super gaaf !! De trend was gezet voor de rest van de rit. Het eerste stuk was redelijk vlak maar we moesten over bruggen met grote gaten, met deze energie volle paarden echt een uitdaging. Vooral die van Cathelijne dit bleek namelijk het leidend paard te zijn, dus altijd voorop zonder te willen stoppen om anderen te laten passeren. Na zo´n 1,5 uur gingen we een over een bergpad omhoog het regenwoud in, 3 uur stijl omhoog over rotsen en drassige paden door rivieren en over overwoekerende planten en bomen ... een ervaring die we niet hadden willen missen!!!

Moe maar voldaan zijn we in ons bedje gedoken ... wachtend op spierpijn in de ochtend .....

Cheers,

Rutger, Cathelijne

1. tante dini:
    19 november 2007
    Hola C & R,
    liep wat achter in de reisverslagen, maar ben weer up to date; alleen door het lezen van sommige stukken steeg mijn adrenaline al!; ben nu blij dat ik wat ouder ben en die dingen allemaal niet hoef te doen en door jullie reis toch een beetje kan meegenieten. Bedankt! Enjoy, take care, See you! Liefs, t.d.