Santiago -> Puerto Montt -> Cochamo

8 november 2007 - Cochamó, Chili

In Santiago hebben we een relaxte en vooral aangenaam warme nacht gehad en hoefde we pas om half 10 weg uit het hotel om naar het vliegveld te gaan. Daar aangekomen waren er wat problemen ivm gate wijzigingen die uiteraard alleen in het Spaans werden omgeroepen ... De nooduitgangplaatsen mochten we eveneens niet bezetten omdat we geen spaans spraken, Rutger heeft het uiteraard wel geprobeerd :) Maar alles is goedgekomen en we zijn met het vliegtuig naar Puerto Montt vertrokken. Het was dit keer maar 1,5 uur vliegen!

Aangekomen in Puerto Montt konden we onze nieuwe Puegeot 207 ophalen en zijn we richting Cochamo vertrokken ... De auto had het weer eens hard te halen ... de laatste 30 km waren onverhard en vol kuilen ... Daarna begon het grote zoeken naar onze slaapplek ... De dorpbewoners bleken het niet te kennen en uiteindelijk wist alleen de politie ons de juiste weg te wijzen.

Nadat we de toegangborden hadden gevonden bleek er nog een verrassing te zijn: de auto kon niet voor het hotel geparkeerd worden, nog niet misschien zelfs. Een echte hangbrug en weides met koeien en geiten was onze toegangsweg ... We kwamen uit bij de Riverside Lodge, gerunt door een Luxemburgs koppel: een soort ¨Ik vertek ...¨. Totaal ingesteld op ecotourisme, alles uit eigen tuin voor het eten, niet met schoenen binnen in de huisjes enz ... Het lag wel midden in de wildernis, ver van alles vandaan (vandaar geen telefoon en internet) midden in het tempered rainforest. Na een voedzame, maar uiteraard wel vegetarische, maaltijd zijn we op tijd naar bed gegaan. Het huisje had geen gordijnen maar vooruit ... Achteraf bleek dat ook niet nodig ivm de vele bomen die het licht tegenhielden in de morgen ...