Cochamo -> Puerto Octay

10 november 2007 - Puerto Octay, Chili

Nadat we opstonden bleek dat de spierpijn toe had geslagen (in eerste instatie vooral bij mij, later toen we al een stuk hadden gereden bleek het bij Rutger ook nog op te komen ...). Na weer een ecologisch verantwoord ontbijt zijn we op weg gegaan naar Purto Octay, onze volgende bestemming. Dit stadje ligt aan het één na grootste meer van Chili en is naar Chileense maatstaven best groot ...

Onderweg zijn we gestopt bij de watervallen en het meer van Potrehue, dit is een aantal jaren geleden ontstaan door een vulkaanuitbarsting en de stroom van lava. Deze heeft de watervallen gevormd zoals ze nu zijn. Erg groot en indrukwekkend ... Ook de natuur was daar overweldigend, veel groen en erg veel water!

Na een verder mooie rit door een soort oerwoud, het is hier ontzettend groen, wat een contrast met de woestijn (alles wat niet asfalt is bos), gingen we weer op zoek naar het hotel: waar zouden we nu weer uitkomen? Na lang zoeken bleek dat we weer eens buiten het dorp moesten zijn, waar een grote plaat stond richting ons hotel: een heuze oprijlaan (nou ja .. soort van dan ...)! Het hotel bleek een buitenhuis te zijn, wordt gebruikt door de Rotary van Puerto Octay, en staat aan de rand van het inmense meer. Het uitzicht vanuit onze kamer is geweldig: we kijken uit over de vulkanen die langs het meer gesitueerd zijn! Onze kamer is deze keer ook erg luxe: erg groot bed, opgemaakt met 9 kussens, en een sjieke badkamer met bad en douche. We hebben weer geluk vandaag (het is wel eens minder geweest, met scheve deuren ed. We zijn blij met een schoongemaakte kamer, soms kun je hier niet meer verwachten)!

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

1. Stefanie:
    10 november 2007
    Ruilen?
  2. Wilma Snuverink:
    11 november 2007
    Hoi Cathelijne en Rutger,
    Wat ben ik blij weer van jullie te horen. Ik had ook al een sms'je (zelfs 2) gestuurd. Ik vond het zo raar om een paar dagen niks van jullie te horen, niet fijn hoor. Maar het ziet er weer top uit. Vooral dat paardrijden en als ik zie dat jullie door die stroom gaan met al die stenen. Stoer hoor. Het is duidelijk andere natuur als tot nut toe. Wat dat betreft wel heel bijzonder de verschillen in natuur in Chili. Op zich geen wonder natuurlijk i.v.m. de grootte van het land. Fijne dag weer morgen. En wij kijken weer uit naar jullie berichtjes.
    dikke kus van ons.
  3. Geert:
    11 november 2007
    Damn, dit is mooier dan crysis ;)

Keep on posting!

Groeten,