Eerste trainingsdag

8 december 2008 - Dehra Dun, India

Mijn eerste trainingdag zit erop en begon vanochtend om 8:30. Ik werd opgehaald door een chauffeur van Koenig die netjes op tijd was. Het trainingscentrum is gevestigd op het IT park, zo'n 20 minuten verderop. De rit was nogal hobbelig en het verkeer was weer zoals normaal erg druk. Daarnaast voelde ik me niet lekker ik had hoofdpijn en voelde me erg slap. Eenmaal aangekomen liet de manager van Koenig het trainingscentrum zien wat deels nog in aanbouw was. Het zag er aardig uit voor Indiase begrippen, maar de omgeving eromheen was een grote bouwput/val en had niets weg van een heus IT-park van wat je er van voor zou stellen (zie filmpje). Na een half uur arriveerde mijn trainer, Satir. Hij had de hele nacht in de bus gezeten vanuit Shimla naar hier, Dehradun. Hij is een rustige Indier die erg onderbouwd en goed kan uitleggen, een van mijn zorgen minder! Na de lunch zijn we een eindje gaan lopen in het stalende zonnetje in de omgeving, waar het relatief erg rustig was. Precies wat ik nodig had aangezien ik me nog steeds erg licht in mijn hoofd voelde en al die drukte en mensen maakte me eerlijk gezegd helemaal gek! Satir vertelde me dat het misschien lag aan de hoogte van zo'n dik 3000 meter, WTF! had ik helemaal niet bij stil gestaan, uitkijkend naar Mussoorie hoog boven me in de Himalaya.

Terug in het trainingscentrum ’s ontmoette ik nog meer trainees. Een jongen uit Rwanda en twee jongens uit de UK. Ze vertelde dat ze in een hotel zaten genaamd “The Country House” het was daar erg rustig volgens hen. Met die kennis ben ik naar de manager gegaan en heb gevraagd of ik een upgrade kon krijgen. Ze was erg vriendelijk en vertelde dat dit kon en instrueerde de  chauffeur op de weg terug om me daarheen te laten brengen voor een kijkje. Dus morgen misschien een ander hotel midden tussen de groen bossen en tempels.

Maar nu maar lekker naar bed met een volle buik van een erg spicy pizza. Geinig is trouwens dat alle restaurants een scheepsbel bij de deur hebben hangen . Als je naar buiten gaat en je bent tevreden over de bediening en het eten dan luid je de bel. Hierop roept het hele personeel dan in koor "Dhanyvad" wat dankjewel betekent.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cathelijne:
    8 december 2008
    Hoi lieve Rutje!

hierbij een berichtje :) Spreek je snel weer!

Kus!
  2. Wilma Snuverink:
    8 december 2008
    Grappig, dat gebruik van die bel.
    Heb het filmpje bekeken van het IT-park. Ziet er iets anders uit dan je zou verwachten.
    Leuk dat je weer je reislogger bijhoudt.
    groetjes, Wilma