Dahab

19 maart 2009 - Dahab, Egypte

Vanuit Luxor zijn we 's avonds naar Scharm El-Scheich gevlogen om vanuit daar door te gaan naar Dahab met een busje. Om 24:00 kwamen we aan bij ons hotel, Christina Beach waar we 2 dagen verblijven.

De eerste dag waren er geen excursies geboekt en hebben we lekker aan het zwembad gelegen met een fruitsapje, heerlijk relaxed. Dit kwam ook wel goed uit omdat Frans en Lonneke niet lekker waren. Dehab is van oorsprong een Bedouins vissers dorp aan de kust van de Rode Zee nog niet zo lang geleden kwamen hier voornamelijk backpackers. De sfeer is dan ook erg relaxed en er zijn overal lounge barretjes met de gelegenheid om onder genot van een waterpijp en een biertje een spelletje te spelen.

De tweede dag werden we 's ochtends om 9 uur opgehaald voor het snorkelen bij de Blue Hole, wat op zo'n twintig minuten rijden ligt. Gelukkig waren Frans en Lonneke weer een beetje opgeknapt na een kort doktersbezoekje de vorige dag en konden we met de volle 8 gaan! Eenmaal aangkomen kregen we onze wetsuit flippers en snorkel. De Blue Hole is een erg bekende plek voor duikers omdat je hier tot 110 meter kan duiken. Het ligt precies aan de kust en het koraal en de vissen zijn hier super mooi. De gids adviseerde ons tien minuten verder op het water in te gaan om vervolgens met de stroming af te zakken naar de plek waar onze spullen lagen. Eenmaal in het water was het even wennen aan de temperatuur .. brrr ... en het ademen door een smal pijpje. Maar door het prachtige onderwateruitzicht was je dit al snel vergeten, het was SUPER mooi daar beneden!!!

Nu, de volgende dag, zijn we aan het wachten op ons vervoer naar het Catherina Klooster waar we vanacht de Mozus berg gaan beklimmen, hier heeft Mozes de 10 geboden heeft opgehaald. Ik ben benieuwd .... we hopen zondag onze laatste ervaringen weer te kunnen bloggen bedankt voor jullie berichtjes erg leuk!!

1. ahmed:
    28 maart 2009