Dag twee Singapore

17 november 2009 - Singapore, Singapore

hee allemaal! Hier weer een nieuw berichtje uit Singapore! Vandaag zijn we op tijd opgestaan, om 9 uur :) dus wel 11 uur geslapen! Als eerste zijn we naar het McRitchie Reserve geweest: daar hebben we ruim 10 km door de jungle gelopen ... Ontzettend warm en vochtig, dus onze kleren konden we zo ongeveer uitwringen ... Maar wel voor het eerst echt jungle en lemeuren gezien! We hebben daar ook de treetop walk gedaan, een wandeling over een hangbrug waardoor je op de grens van de toppen van bomen loopt. Deze hangt ongeveer 25 meter boven de grond. Hierna door voor lunch: bij een eetgelegenheid waar Rutger noodles heeft gehad en ik rijst uit een lotusblad :) Na deze lekkere lunch zijn we door Singapore gelopen: Little India en Arab Street. Niet heel apart, wel dat we een Boedistische tempel tegenkwamen die afgeladen druk was. Blijkt het de eerste maandag te zijn en een tempel voor een speciale heilige (Goddess of Mercy) waardoor het echt heel erg leuk was! De planning was om vlug te gaan eten en dan naar de nachtsafari (deze safari geeft een beeld van hoe dieren 's nachts leven), alleen toen begon het te regenen (en niet zo'n beetje ook ...), en komen de beesten niet te voorschijn volgens de taxi chauffeur ... Eerst maar eten en hopen dat het droog wordt. We hebben weer bij hetzelfde tentje als vanmiddag gegeten. Rutger nu zeevruchten noodles en in Fried carrot cake, een locale specialitiet, erg lekker weer. Omdat het nog steeds niet opgehouden was met regenen zijn we door de mall gelopen. We kwamen uit bij een klein thee winkeltje (deze hadden we gisteren al gezien maar vandaag zijn we naar binnen gegaan). Hier bleek een cursus Chinees Theezetten gegeven door een echte "theezetter" 李 自強 (aka Lee Chee Keong, hij had 6 winkels door heel Azie en gaat binnenkort naar Taiwan om een thee wedstrijd te jureren :) ) en we werden uitgenodigd om thee mee te drinken! Aan het zetten zitten regels, maar ook aan het drinken! Echt ontzettend leuk! We hebben daar ook speciale thee gekocht, na advies van deze man :) Nu zijn we weer terug op de hotelkamer, want morgen hebben we weer een drukke dag :) Groeten, Cathelijne en Rutger

1. Lonneke:
    17 november 2009
    Hey Lijn en Rut,

Ook deze reis ziet het er weer super uit!

Ik kijk uit naar het volgende verslag en de bijbehorende foto's:)

Groetjes,
    Lonneke