dag 1, 2, 3 EN 4 op het Noorder Eiland :)

7 december 2009 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Hee allemaal,

na een tijdje zonder internet zijn er er weer! De dag van het laatste berichtje zijn we richting Picton gereden en hebben we besloten niet meer over te gaan: de tocht zou heel mooi zijn maar het was slecht weer ... Dus we hebben bij de Marlborough Sound geparkeerd op een DOC site en dus alleen stomend water en een wc maar wel weer lekker rustig! Omdat er iets mis was gegaan met de boot konden we eigenlijk pas om 1 uur over :( De volgende dag zijn we toch om half 9 daar heen gereden in de hoop toch mee te kunnen ... En we hadden eindelijk een keertje geluk: we mochten mee met de 10 uur boot! We hadden goed weer dus mooie uitzichten! Na de aankomst om 1 uur zijn we naar het Te Papa museum in Wellington gegaan waar we wel ruim 3 uur hebben rondgelopen! Een erg leuk museum en echt de moeite waard! We hebben een camping gezocht vlakbij Wellington omdat we de volgende ochtend een Lord of the Rings tour zouden gaan doen! We hebben een aantal sites vlakbij Wellington bezocht zoals het begin van de film waar ze door het bos rennen, verder nog Rivendell en de plaats waar ze Minas Thirith gebouwd hebben. Na een erg leuke tour zijn we doorgegaan naar Turangi, in de hoop de volgende dag de Togoriro Alpine Crossing te kunnen lopen. Het was daar geen goed weer te laatste paar dagen. Maar toen we aankwamen bleek dat het de volgende dag erg goed loopweer zou worden! We hebben dus erg veel geluk gehad en een hele mooie tocht gehad! Veel uitzichten ed zoals je kunt zien op de foto's. Gelukkig hadden we een camping met hot pools en miniral pools, dus we konden onze beentjes 's avonds daarin leggen (en dat hebben we vanmorgen nogmaals gedaan :) ). Vandaag zijn we via Taupo naar Rotarua gereden waar we naar Wai-ro-Tapo gegaan, een plaats waar veel vulcanische activiteit is (de foto's volgen later) en naar de Kiwi Encounter, waar we een echte Kiwi hebben gezien! Nu zijn we ons aan het voorbereiden voor de nieuwe planning: we gaan de Te Urewera Rainforest Route rijden! We zijn dus weer een paar dagen internetloos (en misschien wel telefoonbereikloos :) ). Tot de volgende keer! Bedankt voor alle berichtjes!

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

1. Zeno:
    7 december 2009
    Ha geluksvogels,

[quote]we hadden eindelijk een keertje geluk: [/quote]

Mensen die zo'n vakantie beleven mogen dit soort uitspraken eigenlijk niet doen!

[quote]We hebben dus erg veel geluk gehad [/quote]

Kijk dat is al beter!

En de foto's zijn absolutely fabulous. Ja een droomvakantie bij uitstek. Heel mooi hoor. Tot volgende week, gaat snel he!

groeten

Zeno, Kristel en Janske.
  2. Wilma Snuverink:
    7 december 2009
    Hoi Lijnie en Rutger,
    Ik kan me eerst bij de vorige spreker aansluiten. Hoezo "een keer geluk gehad". Het lijkt er inderdaad op dat jullie een ongelofelijk veelzijdige supervakantie hebben. Wat een landschap bij de Togoriro Alpine Crossing. Onvoorstelbaar. Lijkt in mijn beleving (als je het water wegdenkt tenminste) wel op een maanlandschap. We kijken (zoals altijd natuurlijk) weer vol verwachitng uit naar jullie volgende (vast weeer zeer bijzondere) bericht.
    Kus,
    mama Wilma en papa Heddy
  3. Mama Francine:
    8 december 2009
    hOY RUTGER CATHELIJNE

EVEN EEN BERICHTJE VANUIT MIERLO
    WAT HEBBEN JULLIE AL VEEL GEZIEN FIJN TOCH NOG EVEN GENIETEN.
    GAAN JULLIE NOG NAAR HET SCHIEREILAND
    COROMANDEL MOET HEEL MOOI ZIJN!
    LIEFS GROETJES PAPA MAMA
  4. mama:
    10 december 2009
    Hoi Rutger en Cathelijne,
    Het is prachtig daar en wat een diversiteit aan natuur. Voordat jullie weer naar ons kikkerlandje terugkomen, nog maar even veel zonnestralen opdoen en dan hebben jullie denk ik een geweldige tijd gehad om nooit te vergeten. Liefs Ton en Saskia