Dag 13 en 14 in NZ

3 december 2009 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Hee allemaal!

Hierbij weer een berichtje vanuit NZ! We hebben 2 hele leuke dagen gehad! Het weer is nog steeds niet beter (het begint nu beter te worden dus we hopen dta het morgen heel goed is), maar we hebben onze excursies wel kunnen doen! Gisteren hadden we de eerste excursie hier in NZ: het zwemmen met dolfijnen! Wat ontzettend gaaf en toch ook wel een beetje beangsitgend: deze dolfijnen waren ongeveer 2 meter en erg wendbaar waardoor je ze moeilijk in de gaten konden houden terwijl ze soms dicht langs je af zwommen ... Rutger heeft, ivm zeeziekte, jammergenoeg niet kunnen zwemmen :( Ook al haddenwe van te voren pilletjes ingenomen, het mocht niet baten ... Lijn is heel even ziek geweest, maar heeft wel kunnen zwemmen. Het water was ontzettend koud (We zaten ook helemaal ingepakt in een heel wetsuit met hoofdeel ... ) maar het was het waard! Wat ontzettend gaaf! Mispunt: de camera heeft een sloot zeewater over zich heen gehad :( gelukkig doe ie ht nog, maar hij kan ieder moment uitvallen ...

Vandaag hadden we onze tweede excursie hier: whale watching :) En we hebben er 1 gezien! Echt heel gaaf! Die beesten zijn ontzettend groot. Wij zien maar ongeveer 10% ... Kun je je voorstellen hoe groot het hele beest is! Vandaag hebben we ook weer Dusky Dolphns, een albatros en andere vogels gezien. Nu gaan we onderweg naar Picton, waar we morgen de boot zullen pakken naar Wellington.

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

1. Wilma Snuverink:
    Hoi vakantiegangers,
    Jammer zeg, dat Rutger niet met de dolfijnen heeft kunnen zwemmen, maar het moet gezegd ook in `full gear` zag hij er eigenlijk al uit alsof hij zich niet helemaal lekker voelde. Ik ben blij voor jullie dat de excursies toch door hebben kunnen gaan. Alleen de staart al van die walvis zeg! We kijken uit naar jullie volgende bericht! Leuk!
    kus,
    mama Wilma en papa heddy
  2. mama:
    3 december 2009
    Super zeg, die dolfijnen en walvis.
    Het lijkt ons geweldig om dit mee te maken.
    geniet er maar van
    liefs Ton en Saskia
  3. Mama Francine:
    Hoy Rutger Cathelijne

Leuk dat met die dolfijnen maar niks voor mij!
    Ik hoop voor jullie dat je nog wat beter weer krijgt. Jullie gaan vandaag of morgen naar Wellington dat is weer op een ander stukje land een stukje met de boot denk ik?

Veel plezier
    Liefs MaMA EN pAPA
  4. rick:
    4 december 2009
    Hee mensen, mooi he' daar!! Mooie foto's op de Gletjer. Veel plezier op het Noorder eiland. In wellington heb je een mooi museum:Te papa. En natuurlijk in Taupo de tangeriro Crossing(of zoiets).
    Veel plezier en tot snel.
  5. Marjon:
    4 december 2009
    Hey vakantiegangers!

Wat een verhalen zeg! Het klinkt alsof jullie het geweldig hebben. Wat een leuke dingen allemaal,en ook best dapper hoor, steil een gletser op en door een spleet heen glijden...

En dan het met dolfijnen zwemmen, dat moet gewoon zo mooi zijn! En Walvissen...Zucht, jullie snappen, het contrast met mij (ik zit thuis op de bank sinterklaasgedichten te schrijven) is wel wat groot, haha. Maar leuk dat ik zo een beetje kan meegenieten van alle avonturen. Ben benieuwd of jullie nog gaan zeekajakken.

Geniet ervan, veel plezier!

x Marjon