Dag 11 en 12 in NZ

1 december 2009 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Hee allemaal!

Hierbij het vervolg van onze reis :) gisterne zouden we eigenlijk gaan zeekayaken in Abal Tasman National Park, maar het regende erg hard ... We hebben dus besloten om een stuk van de Abel Tasman Coastal Track te lopen (we werden afgezet met de boot, hebben 4 uur gelopen en werden op een ander punt weer opgehaald). Je zag namelijk ook bijna niks van de kustlijn en dat was juist eigenlijk de reden dat we zouden gaan kaaken. Hopelijk kunnen we op het Noordereiland met beter weer nog kayaken. Omdat we hierdoor redelijk op tijd terug waren, hebben we besloten alvast een stuk richting Kaikoura te rijden. Daarom konden we ook weer op een primitieve camping slapen: alleen een WC-hokje was aanwezig en bijna geen andere campers (dat is in de grotere plaatsen wel anders ...). Erg rustig dus weer en een mooi plaatsje! Nadat we vanmorgen op tijd vertrokken zijn, waren we op tijd in Kaikoura. We hoopte dat we vandaag nog mee konden met een walvissen tour, maar bij aankomst bleken alle tours te zijn afgelast door de ruwe zee ... Dan misschien het dolfijnen zwemmen? Er was nog een tour, maar werd gewaarschuwd dat de kans op zeeziekte heel erg hoog was door een bepaalde wind die er nu staat. Door mijn eerdere ervaring met ballenbakken en ruw weer hebben we dit maar niet gedaan en wachte nwe morgen af. De wind zou vandaag gaan draaien en het zou morgen beter moeten zijn ... Anders dan word ik jammer genoeg zeeziek :) Wel zijn we daarom vandaag naar een demo schapen scheren gegaan (als je in NZ bent moet je dat toch een keertje gezien hebben) waar we ook de bok eten mochten geven en de lammetjes voeren! Ook hebben we nog een stukje langs de kust gelopen om fur seals te kijken en naar een paar uitzichtspunten te lopen. Het waaide toch erg hard (maar gelukkig geen regen) dus we waren redelijk snel op de camping. We kwamen er achter dat ze hier een hot tub hebben! Dus daar hebben we fijn gebruik van gemaakt! Fijn even dat warme water als het buiten niet zo heel warm is ...

Dadelijk gaan we hier eten maken en hopen dat morgen de activiteiten wel doorgaan!

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

1. Stefanie:
    1 december 2009
    Wat jammer van het rotweer... Maar het ziet er niet minder leuk om uit! Wat een toffe dingen hebben jullie al gedaan! Hopelijk tot snel het volgende berichtje,
    xx
  2. Wilma Snuverink:
    1 december 2009
    Hoi Lijnie en Rutger.
    Eerlijk gezegd vraag ik mij af wat er in "white bait" zit. Kan het niet helemaal thuisbrengen. Hoop voor jullie dat het weer het toestaat dat jullie al die leuke geplande dingen nog gaan doen. Je kunt natuurlijk niet even terug op een later tijdstip om dat alsnog te doen. Veel plezier nog!
    mama Wilma en papa Heddy