Dag 7 t/m 10 in NZ!

29 november 2009 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

HEe allemaal!

Hierbij weer een update van onze belevingen hier! De zevende dag zijn we van Glendhu Bay (bij Wanaka) doorgereden naar Franz Josef, het dorpje dat bij de Franz Josef Gletsjer ligt. We hebben hier een plaatsje gevonden op de Rainforest Retreat camping, die er, inderdaad, uitziet als een regenwoud. Hier kwamen we ook de ANWB camperreis tegen die een 47-daagse rondreis aan het maken waren door NZ. We hebben dus heel wat NEderlands gehoord. We hebben daar onze eigen groentesoep gemaakt! We hadden onderweg bij een groentestalletje een pakketje groente gekocht en kip en bouillon in de supermarkt. Erg lekker aangexien we hier bij het eten vaak erg weinig groente krijgen ... We moesten wel goed eten, de volgende dag zouden we de gletsjer opgaan! Na een rustige nacht moesten we om kart over 9 klaarstaan bij de Franz Josef Guides, om daar al onze spullen te krijgen: een waterdichte broek, een regenjas (voor rutger), muts, wanten en natuurlijk de "cramps", pinnen voor onder je schoenen om op het ijs te lopen. Deze kreeg je mee in een zakje en moesten bij de gletsjer onder de schoenen gemaakt worden :) ook kregen we op een gegeven moment een "ijshamer": hiemee kreeg je meer grip op het ijs. Het eerste stuk wa redelijksimpel omdat hier ook de halve dag (wij hadden de hele dag) omhoog ging en er dus trapjes gemaakt waren. Dit was dus redelijk simpel. Maar toen we eenmaal voorbij het punt waren waar de halve dag hike eindigde, werd het pas echt spectaculair: we mochten door een ijsgrot kruipen, door een spleet schuiven en via steile wanden omhoog! Heel spectaculair en erg leuk om te doen. Na 9 uur waren we moe maar voldaan weer beneden. Het heeft de hele dag wel af en aan geregend maar dat deerde niet. We hebben wel 3 dagen regen gehad, ook andere dagen, dat was minder want we gaan toch ook voor het goede weer. Na deze hike op de gletsjer zijn we nog een dag op dezelfde camping gebleven om bij te komen :) De volgende dag zijn we richting Westport gereden, maar het was ontzettend mistig en regenachtig. Omdat de route tussen Greymouth en Westport gezien wordt als een van de mooiste kustroutes ter wereld vonden we het zonde om door te rijden en niets te zien door de mist. We zijn dus gestopt bij de Pancake Rocks om daar te wandelen en 's avonds, bij hoog tij, naar de pancake rocks te gaan. 's Avonds zijn we inderdaad naar de Pancake Rocks gegaan, maar eerst naar een grot in de buurt waar je zelf doorheen kon lopen. Rutger vond het ontzettend cool, Lijn iets minder ... :) We hebben daar wel onze eerste glow worms gezien! Na een spectaculair bezoek aan de Rocks zijn we op tijd naar bed gegaan, Rutger is verkouden geworden ... :( De volgende morgen (vanmorgen dus), zijn we doorgereden naar Motueka, vlakbij Abel Tasman NP, waar we morgen gaan zee kayaken. Vandaag slapen we in een motel, om zo te zorgen dat Rutger een goede nachtrust krijgt en we morgen volop kunnen genieten van het park. Vandaag was het ontzettend goed weer hier, dus we hebben gezwommen in het zwembad van het park en relaxed op de kamer. We zijn dus fijn bruin geworden :) Morgen staat er zon en regen op het programma, dus we hopen maar op het beste :) Veel zon zou mooi zijn, we hebben wel weer even genoeg regen gezien ...

Groetjes vanuit een warm NZ!

Cathelijne en Rutger

1. Wilma Snuverink:
    29 november 2009
    Hoi vakantiegangers,
    Jeetje, wat een belevenissen allemaal weer. We kijken uit naar de bijbehorende foto's! Ik weet zeker dat ik niet het lef zou hebben om alles te doen wat jullie doen. Geniet maar lekker verder!
    Kus, mama Wilma en papa Heddy
  2. Mama Francine:
    29 november 2009
    HALLO RUTGER CATHELIJNE
    wAT JAMMER DAT JULLIE ZOVEEL REGEN GEHAD HEBBEN JE MOET MAAR DENKEN NA REGEN KOMT ZONNESCHIJN. NOG VEEL PLEZIER

LIEFS PAPA MAMA FRANCINE
  3. Zeno:
    30 november 2009
    Bedankt voor het telefoontje vanuit de andere kant van de wereld. Dat vond ik heel leuk. Papa is blij als ik te bed lig omdat hij dan verder kan gaan met Super Mario Wii. Hij heeft wereld 1 geheel uitgespeeld, wereld 2 uitgespeeld maar er staan nog wat items open om te doen, wereld 3 nu meer bezig.
    Wat een mooie foto's allemaal. en wat een leuke belevingen. Zal je altijd zien dat Rutger iets leuks vind en Lijn iets minder. Verschil man / vrouw. Verkouden worden is niet leuk, helemaal niet op vakantie.
    Fijne vakantie nog en tot snel, ik kan niet wachten totdat ik mijn cadeau-tje mag uitpakken. Papa vertelde dat het een heel leuk kado is.