El Calafate -> Puerto Natales

21 november 2007 - Puerto Natales, Chili

Hallo allemaal!

Bedankt voor alle berichten, erg leuk om te lezen vanuit hier!!!

Hierbij weer een berichtje vanuit ¨home sweet home¨Puerto Natales, Chili (zo voelt het wel zo ongeveer :) ), Argentinie is toch een heel ander land.

Vandaag zijn we na een beetje uitslapen om 8:30 op de bus terug naar Chili gestapt. Na een reis van 7 (!!!) uur kwamen we aan in Chili. Van deze uren hebben we er zeker 2,5 uur bij de grens gestaan: eerst bijna een uur bij de grens Argentinie uit en daarna meer dan 1,5 uur bij de Chileense, alle tassen moesten doorzocht worden en we moesten weer een aantal formulieren invullen ... Wie we zijn, of we geen verboden goederen invoeren zoals appels en bananen (jaja serieus :) stelletje mafkezen ...), dan moeten al die formulieren nog gestempeld worden door UITERAARD 1 persoon terwijl er een bus mensen staat te wachten ...

We hebben net gegeten bij een visrestaurant, een ontzettende opluchting na al dat Argentijnse vlees ... Hier hebben ze ten minste ¨normale¨ porties (nog steeds veel meer dan bij ons ...). We gaan ons zo opmaken voor de reis terug naar Santiago! We gaan waarschijnlijk weer met het licht slapen, het is hier namelijk 18 uur per dag licht :) dat wordt wennen terug in Nederland straks met die korte dagen ...

Groetjes!

Cathelijne en Rutger

1. Wilma Snuverink:
    22 november 2007
    Ik ben nu bij Wilma heb de fotos bekeken geweldig zeg
    Rutger nu lust jij voortaan vis ?
    Helaas voor jullie zit de vakantie er bijna op.
    Nog een paar fijne dagen en dan zien wij jullie weer wat zullen jullie veel te vertellen hebben. Tot Zondag
    Antoon en Francine.
  2. Rene:
    22 november 2007
    Ik denk dat het vooral wennen wordt dat je weer moet gaan werken in plaats van urenlang theekransjes houden bij de douane.
    Ik lees dat jullie zondag alweer terugkomen, dat maandje is echt voorbij gevlogen.. veel plezier nog de laatste paar dagen!
  3. Ellie en Martien:
    24 november 2007
    hai buurtjes,

ik heb met veel belangstelling zitten kijken naar jullie webside. een geweldige reis. gisteren waren we bij jullie ouders in het nieuwe huis Het is bijna klaar, wat hebben ze weer veel werk verzet. Nu we horen dat jullie aanstaande zondag weer thuis zijn.
    Goede reis terug (en Cathelijne EDJE slaapt ) we hebben hem nog gezin begin november daarna is hij onder gedoken). Je hoort nog verder van ons.

groetjes martien en ellie