Puerto Natales -> Santiago

22 november 2007 - Santiago, Chili

Hallo allemaal!

Hierbij een van onze laatste berichten uit Chili :(

Vandaag konden we weer redelijk uitslapen: pas om half 8 op! :) Vlug douchen, wat gisteravond niet meer kon ... Er zou namelijk tot 8 uur geen water zijn ... Maar wij kennen inmiddels Chili een beetje: om 11 uur was er nog geen water en zijn we maar gaan slapen. Gelukkig zijn wij redelijk makkelijk daarin: een aantal duitsers in ons hotel was minder blij, zij waren nogal aan het zeiken volgens de eigenaar, hij werd er gek van :)

Nadat we met de bus naar Punta Arenas waren gereden, een ontzettend saaie rit, er was weinig te zien onderweg, hebben we ingecheckt. Hier bleek dat we niet meer langs elkaar konden zitten omdat het vliegtuig vol zat en veel mensen online hadden ingecheckt ... We hadden 2 tussenstops, en na de tweede konden we gewoon langs elkaar zitten na wat geschuif met relaxte andere passagiers.

Omdat onze afgesproken taxi er niet was (die hadden we zelf geregeld maar ik denk dat ie het gewoon vergeten was) hebben we maar een andere gepakt en waren we om 7 uur in ons hotel.

Nadat we uitgebreid hadden gegeten bij de Mac :), de eerste keer junkfood deze vakantie, zijn we teruggelopen naar ons hotel. Hier bleek een demonstratie (max 15 personen :) ) aan de gang te zijn voor onze deur: hier tegenover blijkt de Inlichtingendienst van Pinochet gezeten te hebben en zij hebben deze en gene laten verdwijnen waarvan een aantal nog steeds niet terecht is. Wij vermoeden dat ze daarom hier demonstreren. Het gaat er allemaal vredig aan toe, alleen wat geschreeuw door een megafoon en geklap als hij klaar is met een deel van zijn verhaal ... Ach ja, we kunnen het vanuit hier horen en veilig vanuit het raam bekijken en hebben weer een spannend verhaal voor thuis.

Morgen gaan we de berg hier beklimmen om uit te kunnen kijken over de stad!

Groetjes,

Cahelijne en Rutger

1. Zeno:
    23 november 2007
    Hallo wereld(ham)burgers,

Elke dag zo vroeg op, pfff das toch geen vakantie ;) Heel gaaf allemaal maar Vleut 15 van die kleine Chileentjes, die had je toch wel effe kennen helpen met de demonstratie. Als zo'n blanke REUS mee had gedaan dan kwam de demonstratie wat serieuser over, hahaha

tot snel,

Bijna papa Zeno
  2. Wilma Snuverink:
    23 november 2007
    Hoi Rutger en Cathelijne,
    Ik dacht nog effe: ze zullen wel even een dagje rustig aan doen om weer wat te acclimatiseren, maar nee hoor. Een berg beklimmen om over de stad uit te kijken! En natuurlijk hebben jullie gelijk; uitrusten kan hier wel weer. Geniet nog van je laatste dag in Santiago en van het goede weer (want hier is het wel anders).
    Kus. Wij.