El Calafate (Peroto Moreno)

19 november 2007 - El Calafate, Argentinië

Hallo allemaal!

Vandaag een kort berichtje ivm de internettoegang in het hotel: vandaag hebben we verhoudingsgewijs heerlijk uit kunnen slapen tot half 8 :) Een fijn enwarm bed en een eigen badkamer! Maar we moesten op want vandaag gingen we naar de Perito Moreno: de grote gletsjer hier in de buurt! Na een tocht door de bergen hier met een aantal fotomomenten (een aaibare guanacho en bok) kwamen we eindelijk aan bij de actiefste gletsjer hier uit de buurt! Wat een overweldigend ding is dat zeg! Ongeveer 55 meter hoog (en dat is maar 1/3 van het geheel, de rest ligt onder water) en om de zoveel tijd vallen er grote stukken vanaf! Rutger gaat een aantal foto´s en filmpjes posten om een indruk te geven van al het geweld! Na een vermoeiende dag waren we om 5 uur terug en hebben we onze volgende excursie voor morgen geboekt: naar de Upsala gletsjer en nog 2 andere met een boot!

Groetjes,

Cathelijne en Rutger

1. Stefanie:
    19 november 2007
    Ej jullie zijn er nu nieuwe foto's aan het opzetten of niet? Grappig!
    Kus stef
  2. Rene:
    20 november 2007
    Wow al dat ijs ziet er indrukwekkend uit! En ik word al kribbig als ik 1mm ijs van m'n autoruiten af moet krabben :p

Dat is wel het mooie aan zo'n enorm lang land, de ene week sta je in een woestijn met een hempje aan, de volgende week sta je oog in oog met een gigantische gletser

Groeten van een ietwat jaloerse rené ;)