Abu Simbel en de felucca

12 maart 2009 - Aswan, Egypte

Na een korte nacht, we moesten om half 4 aan de overkant staan wat betekent dat we rond 3 uur de boot moesten hebben om zeker te zijn dat we er op tijd waren, vertrokken we in alle vroegte naar Abu Simbel (behalve Geert, die is lekker is zijn warme nestje blijven liggen : ). Omdat er in convooi gereden wordt moesten we zo vroeg opstaan. Na vertrek bleek dat het eigenlijk 1 grote race naar Abu Simbel was, zo'n 275 kilometer rijden. Na bijna 2,5 uur kwamen we daar in alle vroegte aan en konden we direct door naar binnen (we reden gelukkig erg vooraan in het konvooi). Wat een ontzettend grote en indrukweekende tempel! Het zijn er eigenlijk 2: 1 voor Ramses II en 1 voor zijn vrouw Nefertari. Nadat we daar zo'n 2 uur hebben rondgelopen zijn we weer teruggegaan naar de bus, we mochten uiteraard het konvooi terug niet missen! Na weer 2,5 ur terug waren we allemaal nogal gaar van dereis. We hebben daarom nog even aan het zwembad gelegen voordat de volgende excursie begon: en zeiltocht op een felucca, een Egyptische zeilboot. Hierbij hebben we ok nog 2 eilanden bezocht: 1 met een museum en 1 met een botanische tuin. Allebei erg leuk en de zeiltocht was erg relaxt na de vroege morgen!

Nu gaan we zo eten en daarna naar ons nestje ... Morgen hoeven we ons gelukkig pas om 10 uur aan de wal te zijn, dan gaan we de dahabya op voor 3 nachten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. tante jeanne:
    14 maart 2009
    En niet van die zogenaamde parfum kopen. Die laat vlekken achter op je kleding en die is niet goed!!

"tante" jeanne
  2. Svein:
    14 maart 2009
    heel moie fotos! seker en fantastiske reis.
    sorry slecht in hollands te schreiven.
    Groetches
    Svein
  3. Edwin en Liny:
    15 maart 2009
    Hallo lieve allemaal,
    Wat een geweldige reis maken jullie en wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Mooie foto's, zo reizen we een stukje met jullie mee door Egypte. 't Is indrukwekkend allemaal. Geniet er van met z'n allen.
    Wilma, alvast gefeliciteerd en een fijne verjaardag morgen.
    Heel veel groetjes van ons allemaal
  4. Cobi Senders:
    17 maart 2009
    Hoi hoi allemaal,

Wilma van ♪♫Harte Gefeilciteerd♫♪ met je verjaardag ;) , ben je lekker verwend door de familie??
    Heb je ontbijt op bed gehad of houd je dit nog tegoed :) .
    Veel plezier verder geniet ze.
    Greetz Cobi