De volgende dagen in Zweden

9 april 2008 - Rättvik, Zweden

Hee allemaal,

Op maandag zijn we 's ochtends vroeg aangereden, we moeten een flink eind rijden naar onze volgende stop: Tanumshede. En zoals ze het hier zelf zeggen te vergelijken met de piramides uit egypte. Dit beloofd dus iets!! Naja, de vergelijking was een beetje overdreven, maar toch was het heel mooi!!

Dinsdag hebben we heel de dag gereden. Er stond een lange rit op het programma. Maar dat was het zeker waard, want voor het eerst hebben we een wilde eland gezien!! En niet 1, nee meteen drie!! Ze staken zo de weg over. Beter kan toch niet?

Ook woensdag stond een spannende dag gepland. Vandaag gaan we sleehonden rijden!! Het was ontzettend gaaf, niet heel koud (we hebben onderweg rendier gegeveten :) ) en de omgeving super. Gelukkig hebben we de beren kunnen ontwijken...
Aan het eind van de dag zijn we naar Sarna gereden. Daar hebben we geparkeerd op een camping. En zijn we lekker gaan slapen.....

Donderdag was al helemaal een spannende dag. We hebben gereden op een snowscooter!!!
We hebben twee scooters gehuurd. Rut een voor zichzelf (daar durven ik en Stefanie niet bij achterop) en dus ik en Stef. Na 4 uur ons helemaal uit te hebben geleefd zijn we uitgeput terug gegaan naar de camper. Maar ik heb wel zelf 90 km/u gereden (en Rutger 100 ...)!!
Vandaag was ook de planning om nog naar het national park te gaan. Helaas door alle sneeuwval was het niet te bereiken en zijn we verder gereden.

En vandaag zijn we aangekomen bij het Siljanmeer. Hier gaan we vandaag lekker nog een stukje fietsen (lang leve de fiets).