Naar Guatemala, natuur & vulkanen

9 december 2010 - Antigua Guatemala, Guatemala

Hoi allemaal!

Hierbij weer een berichtje, maar nu uit Guatemala! Na een goede nacht in San Cristobal, zijn we redelijk vroeg vertrokken naar de grens met Guatemala. We moesten de auto mee de grens overnemen en dat zou niet altijd even makkelijk gaan. Aangekomen bij de grens, bleken de formaliteiten niet zo heel lang te duren (voor hier dan, in totaal iets minder dan een uur terwijl we op ruim 1,5 uur gerekend hadden). Daarna nog een redelijk lange rit naar Panajachel. Toen we daar bijna waren bleek dat de weg afgesloten was :( het wat ons niet mee ... Gelukkig hoefden we deze keer 'maar' een half uurtje om te rijden waardoor we nog redelijk op tijd in ons hotel waren.

Na een redelijke nacht (de buurman had een hond :( ), zijn we in de buurt naar een natuurreservaat gereden om spider monkeys te zien. Verder hebben we heel veel vlinders gezien.

In de middag zijn we naar Antigua Guatemala gereden waar we eindelijk een keer op tijd aankwamen! De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan, want de volgende dag komt de grote excursie: naar de vulkaan Pacaya.

Na een goede nachtrust gingen we gisteren de Pacaya vulkaan op! Dit is een van de 3 actieve vulkanen van Guatemala, 1 andere staat hier nog in de buurt, de andere in het noorden. We hoopten lava te zien, maar sinds de grote uitbarsting is deze redelijk rustig. Maar we zijn op plaatsen geweest waar je bijna niet kon staan van de warmte die opsteeg, als je er een stok ingooide vloog deze spontaan in brand! Francine is ook lopend omhoog gegaan, heel goed!

Tegen de avond waren we weer terug in het dorp en hebben we tapas gegeten! Na een rustige avond, Rutger heeft voor de tweede avond het haardvuur aangestoken in het huisje (we hadden een huisje met 2 verdiepingen en dus ook een open haard en keuken ed), het is hier in verhouding best koud (zo'n 10 graden :) ).

Vanmorgen gaan we rustig eten en dat richting Coban!

Groeten,

Cathelijne, Rutger en Francine

1. Wilma Snuverink:
    9 december 2010
    hoi vakantiegangers,
    Mooie foto's weer. Zeker van de natuur bij deze serie. Jullie vergeten toch ook niet om uit te rusten hoop ik? dikke kus vanuit Geldrop,
    mama Wilma
  2. Zeno, Kristel en Janske: