Op doorreis & Tikal

11 december 2010 - Tikal, Guatemala

Hoi allemaal!

Hier een berichtje uit Guatemala!

Onze volgende gedeelte van de reis ging richting Coban, maar we stopte een uur daarvoor om te slapen in Posada Montana de Quetzal, een hotel waar vooral Guatemalezen slapen als zij op doorreis gingen. We wisten dus dat dit hotel minder luxe zou zijn dan de anderen. Bij aankomst (we hebben relatief weinig problemen gehad onderweg, we kunnen alleen vaak de weg niet vinden, bewegwijzering hebben ze hier amper van gehoord ...) kwamen we aan bij het hotel. Na veel handgebaren (niemand sprak engels) kregen we de geboekte kamer: een huisje met 2 slaapkamers. Verder was er ook weinig (wel 2 badkamers): een houten bankstel en 2 losse stoelen, allemaal met een dun kussen erop, en een open haard. Dit was ook meteen de verwarming van het huisje, dus na een korte wandeling kwam iemand van het hotel om de open haard professioneel aan te maken :)

Na een goede nachtrust gingen we door naar Tikal / El Remate. Deze rit verliep ook redelijk vlekkeloos, behalve dat we weer eens 300 keer de weg moesten vragen en we er halverwege achterkwamen dat we met een ferry over moesten! Bij aankomst bleek dat we weer een huisje hadden, nu met 2 verdiepingen: Francine slaapt beneden in een afgesloten ruimte, maar Cathelijne en Rutger slapen boven in een ruimte met maar 3 muren! Echt heel tof, we kijken zo uit op Lago Peten Itza!

Na een goede nacht, we waren wel vroeg wakker doordat we aan 1 kant dus geen gordijnen hebben, zijn we na een rustige start vandaag naar Tikal gegaan, een van de grootste Maya sites en het middelpunt van alle sites waar we tot nu toe geweest zijn, zeg maar de hoofdstad. Hier hebben we met een gids zo'n 3 uur rondgelopen en alle belangrijke gebouwen gezien. Omdat het in de jungle ligt, hebben we ook veel beesten gezien, waaronder 2 soorten apen!

Vanmiddag hebben we rustig aan gedaan om morgen naar Belize te rijden, we slapen net over de grens!

Groeten vanuit een warm (ruim 25 graden) Guatemala!

Cathelijne, Rutger en Francine

1. Wilma Snuverink:
    Hoi daar in Guatemala (bijna Belize),
    Ziet er allemaal weer goed uit.Vooral ook die hangmat van Rutger lijkt wel wat. Vooral op die lokatie.
    Leuk weer van jullie te horen.
    Kus vanuit Geldrop, papa Heddy en mama Wilma
  2. Stefanie en Frans:
    12 december 2010
    Hej lieve lijn, rut en francine,

Wat ziet het er allemaal mooi uit!! We zijn stiekem wel een beetje jaloers...
    Geniet er nog even van!

xx
  3. Tonnie en Corina:
    12 december 2010
    Hoi Cathelijne, Rutger en Francine.
    Bedankt Francine voor je sms op mijn verjaardag.
    Mooie foto's. Geniet van de temperatuur en de natuur. Een goede terugreis gewenst.
    Groetjes uit Mierlo, Tonnie en Corina
  4. Maaike:
    13 december 2010
    Ha Cathelijne & co!

Klinkt ontzettend goed jullie vakantie! De foto's zijn geweldig en de temperatuur klinkt hherlijk! Leuk om alvast een voorproefje te krijgen van Mexico, wij vertrekken de 20e :)

Groetjes,
    Maaike
  5. Lonneke:
    14 december 2010
    Hoi hoi,

Wat een leuk verhaal weer en mooie foto's. Geniet nog maar even van het mooie weer want in Nederland is dat wel anders:).

Groetjes,
    Geert en Lonneke