Coba & Ek Balam

30 november 2010 - Pisté, Mexico

30 november 2010,

We zijn in Mexico! Na een vertraging van 2 uur in Nederland (een leidinkje in de motor en een leidinkje in een koffiezetapparaat kapot …), kwamen we uiteindelijk een half uur te laat aan in Mexico. Onze auto konden we meteen ophalen (we hebben een Jeep Patriot) en zijn we meteen doorgereden naar Playa del Carmen. Onderweg nog even een problem met “oom agent” die ons er terecht van verdacht voor het verkeerd inrijden van een eenrichtingsweg …. we hebben ons maar dom gehouden en dat hielp .. we kegen een persoonlijke escorte naar ons hotel, aan de andere kant van de straat bleek later!

Na een goede nacht in Playa del Carmen zijn we vandaag vertrokken om echt te beginnen aan onze rondreis. Na een rustige start (we moesten namelijk al ons eerste ding gaan halen wat we vergeten waren: Rutger’s zwembroek … Maar we hebben er een!) zijn we vertrokken naar onze eerste site: Coba. Deze site is een van de eerste Maya steden en is nog grotendeels overwoekerd. Maar het allerleukste: we mochten de grote piramide (de een na grootste van die bepaalde soort) van 42 meter omhoog! We hebben ons daar laten rondrijden met een soort fietstaxi (en Rutger fietste zelf) omdat de afstanden wat groter waren. Een erg leuke site en een goede start van de vakantie. Daarna zijn we doorgereden naar Ek’Balam, een oude stad even ten noorden van Vallodidad. Hier zijn delen bewaard gebleven van de limestone afbeeldingen. Het is de enige plaats waar ze afbeeldingen van engelen hebben.

Nu zitten we, onder het genot van kerstliedjes, deze blog te schrijven vlakbij Chichen Itza. Hier gaan we morgenvroeg al naartoe om de drukte voor te zijn.

1. mama:
    2 december 2010
    Een fijne vakantie!

XXXjes van Femke en mijn papa en mama
  2. Zeno, Kristel en Janske:
    7 december 2010
    Hey dudes and dudets,

ja is allemaal mooi he, ben ik ook allemaal geweest. Jammer dat Rutger niet wil / kan duiken. Duiken in de cenoten was zo'n uitzonderlijke ervaring die had ik graag met jullie willen delen.