Berichtje vanuit Delhi

7 december 2008 - Delhi, India

Gister 11:00 am ben ik vertrokken vanuit Schiphol richting India!

De vliegreis naar Delhi duurt ongeveer 8 uur, eenmaal in het vliegtuig nam ik plaats in mijn stoel
naast een Indiase man op blote voeten met op zijn hoofd een tulband. Hij bleek ook in de IT te werken dus we hadden meteen geprekstof waardoor de vliegreis een stuk korter leek.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld kwam de warmte al tegemoet, aangezien ik de afgelopen week erg koud heb gevonden was dat wel een warm welkom. Helaas liep die temperatuur nog hoger op omdat de douanebeambte me niet wilde toelaten,  ik zou geen geldig verblijf adres hebben in Dehradun. Gezien de gebeurtenissen in Mumbay maar ook op Delhi airport deze week, er waren namelijk schoten gevuurd, was de controle uiterst streng. Na een uurtje gesteggel met de hulp van wat vriendelijke Indiase mede reizigers was het toch gelukt om het land binnen te komen, pfeww ..

Een man van Koenig pikte me bij de uitgang van het vliegveld op waarna ik meteen werd geconfronteerd het hectische van Delhi, man man wat een gekkenhuis. Alle verhalen over het verkeer en de drukte moet ik toch echt beamen.

De rit naar mijn appartement duurde ongeveer 15 minuten, theoretisch dan, want uiteindelijk was het zo'n  2 uur stapvoets rijden. Hoewel deze uurtjes snel voorbij gingen met het bizarre straatbeeld. Heel veel mensen leven er letterlijk op straat zich warm houdend bij een van de talloze vuren. De hutjes waar ze in leven zijn gemaakt van golfplaten en plastic of iets wat er op lijkt. Telkens word je opgeschikt door toeterende (vracht)wagens die meer op kermis attracties lijken dan op auto's. Overal toeters en bellen en lichtjes, behalve degene die moeten werken, namelijk de voor en achter lichten.

Eenmaal aangekomen in het appartement deed een slaperige jongen de deur open en wees me mijn kamer. Hij vroeg hoe laat ik wilde ontbijten, waarop ik antwoordde “om half zeven” en vroeg meteen of hij me wilde wekken.

7:00 am, ik schrik wakker van de voordeurbel van het huis die een aantal keer ging. Met mijn slaperige kop liep ik door de woonkamer en maakte open, het was de man van Koenig die de cursus verzorgt. Hij kwam me oppikken, snel inpakken en helaas geen ontbijt ;) Toen ik mijn tas op de bank in de woonkamer wilde neerzetten zag ik dat de jongen die me wakker zou maken daar lag te slapen. Heb hem meteen mijn zware tas naar beneden late sjouwen, gnif gnif J

1. Zeno:
    8 december 2008
    Allez maat lange reis, alleen door zo'n taxi rit.

Alles bon daar?

Zeno