10 t/m 13 september - Etosha NP!

9 september 2008 - Okaukuejo, Namibië

Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken: we gingen naar Etosha National Park! Dit is het belangrijkste wildpark van Namibie en 1 van de belangrijkste van Zuidelijk Afrika (Samen met het Kruger Park in Zuid-Afrika en Chobe in Botswana). Hier zouden we een aantal dagen blijven (op 2 verschillende lodges) om het hele park goed te kunnen bekijken. Bij aankomst bleek dat we het getroffen hadden: we sliepen in een huisje met uitzicht op een van de belangrijkste waterholes (ookwel watergatten genoemd hier :) ) van Etosha NP! Wat een mooi huisje en een mooi uitzicht! We hebben de rest van de dag bij de waterhole gezeten om alle beesten eens goed te bekijken: olifanten, springbokken, zebra's, kudus, gnoes (wildebeesten), oryxs en een hele hoop anderen! We hebben daar gegeten en zijn weer bij de waterhole gaan zitten want 's avonds is er iets speciaals: er zijn neushoorns! En die hebben we dus ook gezien! Wat een machtige beesten zijn dat! Heel groot en log maar als het nodig is vallen ze uit tegen soortgenoten of andere dieren. Nadat de olifant klaar is met drinken hebben zij het volgende recht op de waterhole.

Na een goede nachtrust zijn Rutger en ik gaan rondrijden in het park om zo een goede indruk te krijgen. We hebben 1 nieuw beest gezien: een leguaan van ruim 2 meter (daar kan schattige kleine Roderickje niet tegenop :) )! Verder hebben we veel dieren gezien die we de vorige dag ook al bij de waterhole hadden gezien, maar in grote getalen! Antoon en Francine bleven bij het huisje en de waterhole.

's avonds hebben we vroeg gegeten want we gingen op nachtsafari. Na het donker gingen we op weg met 6 mensen in de auto en een schijnwerper. We hebben veel bekende dieren gezien, maar ook een hyena, een bat-eared fox en een leeuw!!!!! Die liepen op hun gemak door het gras! Om 11 uur konden we ons bedje weer induiken voor de nacht ...

De volgende dag gingen we naar het volgende kamp: Halali. Hierwas een ander waterhole en nog veel meer dieren! We hebben hier 's avonds gebbqd bij het huisje, spelletjes gespeeld en gelezen.

1. Marjon:
    16 september 2008
    Hallo daar!

Even een berichtje vanuit de kelder van Achmea;-) Super leuk om al wat verhalen zo te lezen. Moet erg indrukwekkend zijn om al die beesten te zien.

We kijken uit naar alle verhalen en (nog meer) foto's. Maar vooral nu nog genieten en niet aan ons denken, we zien je volgende week weer gezellig.

Kus van ons allemaal!

je collegaatjes...;-)