Woensdag 3 September – Eerste rit naar de Kalahari

3 september 2008 - Mariental, Namibië

Na een goede nachtrust zijn we vandaag onze auto op gaan halen: een Nissan 4x4 off-road double cab, ofwel ontzettend groot en hoog! Vandaag gingen we van Windhoek naar Anib Desert Lodge, vlak bij Mariental. Onderweg kwamen we ons eerste wild tegen: een grote groep bavianen tegen (chacma baboons)! Wat een grote en toch ook wel snelle beesten! Vanaf toen bleven we maar rondkijken of we ander wild konden vinden. Langs de weg staan overall hekken om de dieren van de weg af te houden, hoewel we niet veel meer tegengekomen zijn tijdens onze rit. ‘s Middags kwamen we aan bij onze eerste lodge: de Anib Desert Lodge. Een ontzettend mooie lodge in “ the middle of nowhere”  (en het zou niet de eerste keer zijn dat onze lodge zo over verwijderd ligt van de echte bewoonde wereld. Deze lodge lag in de Kalahari woestijn, hoewel dit geen echte woestijn is: het regent er te veel. Wel is het onzettend uitgestrekt, er staan nergens huizen/electriciteitsmasten ect. Er is alleen maar gras (hoewel geel, net stro) en een paar verdwaalde bomen. Omdat de avond drive vol zat, zijn we een stuk gaan wandelen. Het was ontzettend warm: we wilde eigenlijk de tocht van 7 km lopen, maar halverwege hebben we besloten toch maar die van 5 km te volgen. We hebben hier voor het eerst springbokken gezien! Wat een mooie en vlugge beesten! Tot nu toe hadden we die alleen nog maar in de dierentuin gezien!

Bij terugkomst hebben we relaxed aan het zwembad gezeten om af te koelen en zijn daarna aangeschoven bij het eten: we hebben hier voor het eerst springbok en Oryx (Gemsbok) gegeten! Heel apart om te weten dat je die beesten eerder hebt zien lopen of nog gaat zien. Ze smaken beiden erg goed, niet heel apart in vergelijking met koe of varken, je proef een miniem verschil. Na het eten hebben we nog even zitten lezen en zijn naar bed gegaan.