Maandag 1 & dinsdag 2 september - Vertrek

1 september 2008 - Windhoek, Namibië

Hallo allemaal!

Hierbij ons eerste stukje uit Namibië! We hebben vandaag voor de eerste keer internet in bijna een week ... Er is hier zeker minder internet dan in Chili ... Hierbij dan ons reisverslag tot nu toe per dag!

Afgelopen maandag zijn we vanuit Nuenen naar Mierlo gereden om Antoon en Francine (de ouders van Rutger) op te halen: onze reisgenoten voor de aankomende 3 weken. Na een rit van 4 uur (we konden de parkeerplaats niet vinden in Frankfurt en als je daar eenmaal fout zit is het een ontzettende moeite om terug te komen naar je startpunt om het opnieuw te proberen ... Er frusterend. Toen we eindelijk op het vliegveld stonden. bleek ook nog eens dat er al een enorme rij voor onze balie stond en dat we waarschijnlijk voor niks op tijd waren vertrokken uit Nederland om de nooduitgangplaatsen te bemachtigen ... Nadat we een tijdje in de rij gewacht hadden bleek er vooraan enige commotie te ontstaan. Snel werd duidelijk waarom: het vliegtuig was uitgesteld tot dinsdagmorgen 8 uur ‘s ochtends ivm blikseminslag in “ ons” vliegtuig. Maar Air Namibia had het al geregeld: het hotel was al geboekt … We moesten dus onze koffers inchecken (vlug nog wat spullen eruit hale nom de nacht door te brengen) en zijn daarna met een pendelbus naar Frankfurt centrum gebracht, naar het Westin (a €270,- per nacht)! We kregen daar een dinner en ontbijt alvorends ‘sochtends weer naar het vliegveld te gaan (Wat een relaxte bedden hebben ze daar! Heel goed maar kort geslapen).

Na nog een kleine vertraging van ongeveer 15 minuten konden we eindelijk onderweg naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië. Omdat we pas na zonsondergang aankwamen hebben we jammer genoeg niets meer van Windhoek kunnen bekijken. We zijn uit eten gegaan in het steakhouse en hebben als echte Europeanen nog Sirlion Steak gegeten. Daarna zijnwe direct naar bed gegaan omdat we allemaal moe waren van de reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl